xml

.

5 Nisan 2014 Cumartesi

Yurtdışından alışveriş + Gümrük + kargo

Fikirlerini Paylaş, Sen de Kazanmaya Başla! 

 1 . YURTDIŞINDAN MALZEME GETİRTMENİN ÜST BEDELİ NEDİR? Üst sınır 75 euro dur. Bu bedele kargo ücreti dahil değildir. Yani alacağınız malzemenin fiyatı 75 euro, kargo bedeli ise 100 euro olsun diyelim. Bu durumda vergi ödemezsiniz. Malzemeyi getirtmek için satıcıya ödediğiniz kargo bedelinin hiç bir önemi yok.

2. O ZAMAN BEN FATURAYA MALZEMENİN FİYATINI 75 EURO NUN ALTINDA BİR BEDEL YAZDIRIRIM. Olabilir. Eğer gümrük memuru aldığınız malzemeden kıllanmaz ve araştırma gereği duymaz ise 75000 euroluk bir malzemeyi bile gümrüğe takılmadan getirtebilirsiniz. Ama unutmayın ki, gümrük memurlarının elinin altında da internet var ve onlarda google ı, ebay ı kullanmayı en az sizin kadar biliyorlar. Malzemenin fiyatının, sizin belirttiğiniz fiyattan farklı olduğunu anlarlar ise sizi gümrüğe davet ederler.

3. PEKİ GÜMRÜĞE MALZEME TAKILINCA NE OLUYOR? Verdiğiniz sipariş gümrüğe takıldığı vakit, adresinize bir gümrüğe çağrı belgesi gelir. ( Burasının Türkiye ve iş yaptığınız kurumunda Ptt adındaki devlet müessesesi olduğunu göz önünde bulundurarak, sürekli olarak intertten size verilen barkod ile kargonuzun durumunu sorgulayın. İçerisinde gümrük kelimesi geçen bir ibare gördüğünüzde bilin ki kargonuz gümrükte sizi bekliyor) Bu çağrı belgesi ve kredi kartınızın ekstresi ile Ptt gümrüğüne gidersiniz. Satıcının size kestiği fatura ile kredi kartınızın ekstresi arasında uyuşmazlık var ise, esas olan kredi kartı ekstrenizdir. Kredi kartı ekstrenizde yazan meblağ üzerinden %20 vergi ödeyerek malzemenizi alabilirsiniz.

4. MALZEMEYİ BENİM YERİME BAŞKASI ALABİLİR Mİ? Noter onaylı vekaletnameniz var ise, evet alabilir. Şayet vekaletname yoksa, babanıza bile vermezler. Vekaletname ücreti ise yaklaşık 45 TL.

5. ALDIĞIM MALZEME GÜMRÜKTE EN FAZLA NE KADAR BEKLER? Hızlı gönderi olarak gelmişse 1 hafta, normal gönderi olarak gelmişse 1 ay. Bu süre sonunda alınmayan malzemeler tekrar geldiği adrese geri gönderilir.

6. PEKİ BİRDEN FAZLA KERE GÜMRÜĞE TAKILIRSAM NE OLUR? Senede iki defa gümrüğe takılma hakkınız var. Eğer bir sene içerisinde iki kereden fazla gümrüğe takılırsanız, size tüccarmışsınız gibi muamele yapılmakta ve ödeyeceğiniz ücretler ve ibraz edeceğiniz belgelerde ona göre değişiklik göstermekte. Ne tür belgeler ve ücretler talep edildiği konusunda bilgi sahibi değilim. Bunu ptt gümrüğünden öğrenebilirsiniz.

7. GÜMRÜKTE NASIL HAREKET ETMELİYİM? Ptt nin bir devlet müessesesi olduğunu, orada çalışanların iş kaybetme korkusu olmayan kaşarlanmış devlet memurları olduğunu sakın aklınızdan çıkartmayın. O yüzden, gümrüğe gittiğiniz vakit sakın don kişotluk ya da robin hood luk yapmayın ve girişimde de bulunmayın. Her zaman güleç olun, küçük emrah modunda bulunun. "Ben hiç yurtdışından alışveriş yapmadım ki" der gibi bakın. "Burası hukuk devleti kardeşiiiim, ben hakkımı mahkeme de ararım, sizi de süründürürüm" moduna girerseniz, inanın mağdur olan siz olursunuz.

8. GÜMRÜK OLAYI BİR ŞANS MIDIR? Evet, kesinlikle bir şans olayıdır. Normal şartlar altında yurtdışından cep telefonu ve telsiz özelliği taşıyan malzemelerin getirtilmesi kesinlikle yasaktır. Ama ben cep telefonu aldım ve sorunsuzca elime ulaştı. Sonra da bir daha denemedim. Burada genel olarak kutunun boyutu çok önemli. Eğer kutu büyükçe bir kutu ise, o kutu mutlaka açılır ve fiyatı 75,1 euro olsa bile gümrüğe çağrılırsınız. ( 76 euroya aldığım fotoğraf makinesi lensinin gümrükte kaldığı gibi) Ancak paketiniz küçükse, ki saat paketleri genelde küçük oluyor, kuvvetle muhtemel bir sorun çıkmayacaktır. Ama tabi ki bu da %100 garanti değil. Gümrüğe de takılabilir. Ben ebay dan onlarca saat aldım. Hiç birisi kalbur üstü saatler değildi ama içerinde 200 dolarlık saatler de vardı ve hepside de gümrüğe takılmadan geldi.

9. EBAY ADLI SİTEDE KİME GÜVENEBİLİRİM? Alışveriş yapmadan önce satıcının profiline mutlaka bakın. Olumsuz yorum almış ise, bu yorumu neden aldığını mutlaka okuyup inceleyin. Profil ortalaması %99 un altında olan satıcılara pek yanaşmayın. Şahsen ben, satıcının power seller ya da top rated seller olmasına pek
bakmam. Baktığım şey satış sayısı ve olumlu yorum ortalamasıdır. Eğer satış sayısı 5000 den fazla ve aldığı yorum ortalaması %99 üzeriyse o satıcıdan alışveriş yaparım ve yaptım da. Burdaki satıcılar bu işten karnını doyuran insanlar. Alacakları olumsuz yorumlar belli bir sayıya ulaştığında siteden atılmaktalar. O yüzden sizi mağdur etmekten genelde kaçınırlar.

10. ALDIĞIM ÜRÜN SAHTE ÇIKTI, BEN NE YAPACAĞIM ŞİMDİ? Her ne kadar satıcılara bizi mağdur etmezler diye düşünüp güvensek de, aralarında, satış sayısı binleri bulmuş ve %99 üzerinde olumlu yorumlar almış sahtekarlar da mevcut(Genelleme yapmayı sevmem ama özellikle çinliler ve hong kong lular.). Böyle bir durumla karşılaşmamak için öncelikle ürünün açıklama bölümünü iyi okuyun. Satıcı geri iade alıyor mu bunu öğrenin. Bazı satıcılar sattıkları ürünü ne sebeple olursa olsun geri iade almayacaklarını ürün sayfasında belirtirler. Bu durumda elinizde patlasa bile hiç bir hak iddia edemezsiniz. Diyelim ki ürünü aldınız ve ürün sahte çıktı. Eğer satıcı ürünü geri iade alacağını bilirtmişse, ki iade almayan çok az bir bölümdür, bu durumda korkmanıza gerek yok. Derhal satıcı ile irtibata geçin ve ürünü geri yollayın. Yolladıktan sonra ise, barkod numarasını sisteme girin ya da saklayın. Kesinlikle buruşturup çöpe atmayın. Ürünü yollarken ptt yi tercih edin. Ucuz ve genel olarak süratlidir. Yaklaşık 2 sene önce, Çin e geri gönderdiğim bir saat için yaklaşık 9 dolar kargo ücreti ödedim. Üründe ortalama 15 günde satıcıya ulaştı ve param geri iade oldu. Oldu ki, satıcı size geri dönüş yapmadı. Derhal durumdan EBAY ı ve PAYPAL i bigilendirin ve ne olursa olsun 30 günlük süreyi kesinlikle aşmayın. Eğer satın aldığınız dakikadan itibaren 30 günlük yasal süreyi geçirirseniz, o vakitten sonra ne EBAY ne de PAYPAL hiç bir şekilde olaylara müdahale etmiyor ve satıcının vicdanıyla baş başa kalıyorsunuz. Almış olduğum bir bayan cüzdanı elime ulaşmadı ve 30 günlük süre de geçmiş olduğundan bir bardak soğuk su içtim. 30 günlük süre dolduktan sonra satıcı hakkında olumlu ya da olumsuz yorumda yapamayacağınız bilin.

11. ALIŞVERİŞTE KARGO ŞİRKETİ ÖNEMLİ MİDİR? Alışverişin belkide en kritik en hayati noktasıdır kargo şirketi. Kargo konusunda, eğer alacağınız ürünün bedeli 75 euroyu aşıyorsa ve çarkıfelek oynamak istiyorsanız mutlaka ve mutlaka yerel postaları tercih edin. Amerika için USPS, Çin için China Post, singapur için Singapur Post gibi. FEDEX VE DHL gibi firmalara kesinlikle bulaşmayın. Ola ki malınız gümrüğe takılırsa, ödeyeceğiniz gümrük vergisinin yanında bir de, bu iki firmanın sizin için hazırladığı küçük sürprizlerle cebelleşirsiniz. Gelen malzemenizi sizin için depoda beklettiklerini söyleyip, sizden bir araba dolusu para talep ederler. O yüzden sadece FEDEX ve DHL ile gönderi yapan satıcılardan ne olursa olsun uzak durmaya özen gösterin.

12. KREDİ KARTIM OLMADAN EBAY DAN ALIŞVERİŞ YAPABİLİR MİYİM? Evet yapabilirsiniz. Bunun için PayPal isimli siteye üye olmanız yeterli. Zaten ebay dan kredi kartı ile de alışveriş yapmak istiyorsanız da, bu siteye üye olmanız gerekmekte. Çünkü direk olarak kredi kartı ile alışverişe müsaade eden satıcı sayısı fazla değil. Satıcıların geneli PayPal i tercih etmekte. dediğim gibi, PayPal ile kredi kartı kullanarak alışveriş yapabileceğiniz gibi, kredi kartı kullanmadan da, banka hesabınızdan paypal hesabınıza göndereceğiniz para ile de alışveriş yapabilirsiniz. Ancak burada bankanız ne kadar gönderim ücreti talep eder onu bilemiyorum.

13. YURTDIŞINDAN MALZEME ALDIM, NE KADAR ZAMANDA GELİR? Ortalama kargo süreleri, Amerikadan gelen gönderiler için 5-12 gün, Uzak doğudan gelen gönderiler için ise ortalama 10-30 gün. Avrupadan gelenler içinse 7-14 gün arasında değişmekte. Bu süreler yerel posta servisleriyle gelen gönderiler içindir. Eğer FEDEX veya DHL ile gönderim yapılıyorsa, bu süre 3 güne kadar bile düşebilmekte.

alıntı

39 yorum :

  1. ebaydan ps3 için fiyatları makul ben acaba bunu gümrüğe takılmadan geçirtme imkanım var mı

    YanıtlaSil
  2. böyle ürünleri Türkiyeden alma taraftarıyım. hem garantili, hem risksiz, hemde güvenilir olur. gidin bi sony bayiinden kredi kartına taksitlerle vede garantili ürün alın.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.. Ben yurtdısından saat aksesuar gibi ürünler getirtmek ve burada ufak çaplı satış yapmak istiyorum. sorum şu; 75 Euronun altında olduğu müddetçe istediğim zaman tekrar tekrar ürün alımı yapabiliyor muyum? yani, saatleri aldım sattım ve bitti. her bittiğinde tekrar tekrar alım yapabiliyor muyum? Bir sınırı var mı? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 yılda da en fazla 5 defa alışverişe müsaade ediliyor, bunu geçerse, mesela alınan 6. ürün 75 Euro altında bile olsa yine de gümrük vergisine tabi oluyor.

      Sil
    2. İlginize Teşekkürler...

      Sil
  4. uluslar arası nakliye ptt mi oluyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. PTT ulusal bir kurumdur.

      Amerika için USPS, Çin için China Post, singapur için Singapur Post gibi. FEDEX VE DHL gibi firmalara kesinlikle bulaşmayın. Ola ki malınız gümrüğe takılırsa, ödeyeceğiniz gümrük vergisinin yanında bir de, bu iki firmanın sizin için hazırladığı küçük sürprizlerle cebelleşirsiniz. Gelen malzemenizi sizin için depoda beklettiklerini söyleyip, sizden bir araba dolusu para talep ederler. O yüzden sadece FEDEX ve DHL ile gönderi yapan satıcılardan ne olursa olsun uzak durmaya özen gösterin.

      Sil
  5. Meal ready to rad 12paket 65$ alsam ücretsiz kargo ile gümrgümrüğe takılmadan gelirmi paketi açarlarsa aynı üründen 12 adet olacak ne olur . 10 kg.civarında Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu hakkında bilgi veremiyeceğim için üzgünüm. İnşallah takılmaz.

      Sil
  6. Selam ben uv ışık satın aldım aliexpress den gümrüge takılır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takılacağını zannetmiyorum. Tabii fiyatı 75 Euro nun altında ise.

      Sil
  7. Yurtdışından Cep telefonu almıştım Türkiye ye giriş yapmadı sonra öğrendim ki cep telefonu ve seri numaralı ürünler Türkiyeye giriş yapmıyormuş.

    YanıtlaSil
  8. Selam.New york tan yaklaşık 10 adet xbox oyununu 20 dolar a alicam ama şunu merak ediyorum kargo ücreti ne kadar olur ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu gönderen kişi tarafından nasıl gönderileceğine bağlı.

      Sil
  9. Merhaba ben ebaydan 2zamanlı motor aldım gümrüge takıldı gittim almaya verisni ödeyip alacakken vermesiler neden hiç bir neden söylemiyorlar bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, bu konu hakkında bir şey diyemiyeceğim. Kusura bakmayın.

      Sil
  10. Gümrükten muaf olan eşyalar ve eşyaların gümrüğe takıldığı zaman izlenecek prosedürler hakkında bir yazı http://www.sevket.com/blog/gumruk-vergisinden-muaf-olan-esyalar
    ayrıca http://www.sevket.com sitesi Avrupa ve Amerika'dan mal getirtmek konularında hizmet veriyor.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, istanbul'da PTT Gümrük binası nerede? Çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba, Istanbul'da PTT Gümrük binası nerede? Çok teşekkürler,

    YanıtlaSil
  13. Atatürk Caddesi Yeşilköy Mah. No:4 Bakırköy / İSTANBUL

    YanıtlaSil
  14. China posta bulasmayin demissin hocam aliexpresten 18 dolara birsyr siparis ettim skinti olurmu soyle birsey var aliexpreste butun kargolar china postta yollanıyor benim arkadasim kac kere saat getirtti bir skinti olmasi bidr senelik 5 kere getirme hakki var diyordun bu kalkmadimi 75 euorunun altinda istedigimiz kadar siparis verebiliyoruz diye biliyorum

    YanıtlaSil
  15. "Amerika için USPS, Çin için China Post, singapur için Singapur Post gibi." Bu yazıya istinaden sordunuz gibi. Ama burada bir yanlış anlaşılma var. Benim bulaşmayın dediğim FEDEX ve DHL. Diğerlerinin uluslararası nakliye olduğunu sorulan soruya göre cevap vermişim.

    Yani hiç bir sorun olmadan, yüksek ihtimalle gelir postanız.

    YanıtlaSil
  16. Merhaba,

    Yurtdışından replika saat getirtmek istiyorum
    2 satıcı ile anlaştım ve satıcılardan eminim ancak bir satıcı air mail daha güvenli derken diğer satıcı EMS ile daha güvenli olduğunu belirtiyor. Satıcılardan biri EMS ile gönderinin daha güvenli olduğunu ve irsaliye ile gönderi yapacağını aktardı. Kendisinden fatura istedim ancak gönderemiyor. Bu durum gümrükte sorun yaratır mı? Kredi kartı ekstrem ile gittiğimde vergi ödeyerek gümrükten alım yapabilir miyim? Ya da Nasıl bir yol izlememi önerirsiniz? Yardımınızı rica ederim.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mrb sakncası yoksa replika saat sitelerinin adresini verebilirmisin

      Sil
  17. Çok Faydalı bilgileriniz için çok minnettar kaldım çok sağolun

    YanıtlaSil
  18. Dolar olarak limitimiz nedir acaba. Yani en fazla kaç dolarlık alışveriş yapabiliyoruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alışveriş yaptığınız gün 75 euro çapraz kurla http://www.tcmb.gov.tr/wps/wcm/connect/tcmb+tr/tcmb+tr/main+page+site+area/ 83$ ediyor, sizde 82$ alışveriş yaptınız vergisiz diye seviniyorsunuz paket Türkiye' kadar gelen sürede çapraz kur değişti 83$ aştı sizde vergiye girersiniz o yüzden eğer ürün pahalı ise satıcıya düşük yazmasını söylerseniz iyi olur.

      Sil
  19. Merhaba ben ali expresten alışveriş yapmak istiyorum fakat birkaç parça almak istiyorum toplamı 75 eurodan fazla tutuyor ama adet fiyatları 4 euro falan urunlerim gümrüğe takılır mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal cevabım evet takılır. Ama iki parçaya bölüp sipariş ederseniz yakalanma riski kalmayabilir. Bir de aynı üründen fazla getirttiğinizde ticari ürün olarak da kabul görebilir ve vergiye tabii olabilir.

      Sil
  20. Merhabalar!! Ben yurtdisindan pipo ve aksesuarlarinin siparisini verecegim yakinda. $400'a yakin ve bircok parca esya var. Acaba bu vergiyi odemek icin Istanbul'a kadar gitmem mi gerekiyor? Ve bu kutuyu acip icindekilerini kurcalarlar mi?(Zarar verirler mi?)
    Lutfen yardim edin :/

    YanıtlaSil
  21. Ustad ürünü gümrükten almasan olmaz mıydı . 1400 tl verilir mi. Aldığınız cihazdan pahalı .

    Benim de şuan 122 dolarlık ürünüm gümrükte takıldı. Sizinkiler gibi dhl kargo. O kadar masraf çıkacaksa kalsın gümrükte geri göndersinler çine olmaz mı?

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşlar lütfen yardım. Benimde 122 dolara aldığım bebek malzemesi gümrüğe takıldı.

    Sorularım

    1. Gümrük nerede ve telefonla arayıp parayı vergiyi eft yapsak olur mu?

    2. Benim eşya da DHL ile geliyor, depo masrafı çıkarırlarsa ürünü almayıp ödememe imkanım var mı? Okadar masraf ödeyeceğime ürünü almak diye düşünüyorum.

    3. Sizce ne yapmalıyım 😞

    YanıtlaSil
  23. Ben diyelimki yurt dışında telefon çekilişi kazandım çekilişi kazandığım yer kargoyu karşılıyor ve telefon bedavaya geliyor yani kargoda dahil yani demek isyediğim özel paketler bilemi gümrüğe takılıyor üstünde fiyatı yazmasa dahi takılırmı?

    YanıtlaSil
  24. e bayden 70dolara antik dönem Bizans parası alsam,teslimde koleksiyoner olmam vb. gibi evraklar istenir mi? Biliyorsunuz ülkemizde bu paraların alım ve satımı yasak 2863 sayılı kanuna göre,başım derde girer mi?Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasak olan bir ürün getirtmek sakıncalı. Riski göze almak sizin elinizde.

      Sil
  25. selamlar bende viabox denen bir siteden bazı kişisel bakım ürünleri ve makyaj malzemesi aldım da bu amerika üzerinden ürün gönderen bir site. anlamadığım şey ise şu. daha önce borderlinx, myus'dan aldığımda sorun olmamıştı neden viabox da sorun oldu

    YanıtlaSil
  26. Merhaba,
    Biraz geç olacak ama yine de yazmak istedim.
    Aslında Viabox oldukça iyidir. Tarifelerinin diğerlerinden (myus.com, fishisfast, borderlinx, shipito, ws1 v.b) daha ucuz olduğunu biliyorum ve ayrıca 12 saat içinde cevap veren çok nazik müşteri hizmetleri var.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  27. Ben sorun yaşamadım Serdar bey. Amerika'dan ürün getirtmek için, ürün aldığınız firmayı değilde kargo şirketlerini kullanırsanız genellikle daha az masraf çıkar. Viabox'ı tavsiye ederim. Hem 1 gün içerisinde gönderim yaptıkları için diğerlerinden (myus.com, fishisfast, borderlinx, shipito, ws1 v.b) çok daha hızlı hem de hesap kullanım ücreti, kayıt ücreti, işletim ücreti, efendim şu ücreti bu ücreti v.b gizli saklı herhangi bir ücret yok :)

    YanıtlaSil
  28. Küçük bir paket ile yaklaşık 20$ civarlarında bir kore cilt bakım ürünü sipariş ettim. Gümrükten geçebilme şansı var mıdır acaba? Kozmetik diye mi nitelendiriliyor? Şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil